شستن کیف در ماشین لباسشویی

شستن کیف در ماشین لباسشویی

برای مدرسه، دانشگاه، محل کار، مسافرت و تقریباً در هر موقعیتی که شما را ملزم به همراه داشتن وسایل همراه خود می‌کند، وجود یک کیف ارزشمند است. البته استفاده منظم از کیف، وجود آلودگی‌های محیطی چون گردوغبار، کثیفی، عرق، روغن و بسیاری از چیزهای دیگر که با کیف در تماس هستند، به مرور زمان باعث کثیف شدن آن می‌شوند. این موضوع نباید شما را نگران کند، شستن کیف در ماشین لباسشویی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. با یک ماشین لباسشویی، مقداری مواد شوینده ملایم و گاهی یک لکه‌بر، می‌توانید کیفتان را دوباره نو کنید تا بوی تمیزی و تازگی بدهد. در ادامه این مقاله از فروشگاه شیکوست ما ساده‌ترین روش را برای رسیدن به این هدف بررسی کرده‌ایم.

روش گام به گام شستن کیف در ماشین لباسشویی

این روش برای اغلب مدل‌های کیف دخترانه و زنانه کاربرد دارد از کیف برزنتی گرفته تا چرم طبیعی، زیرا اغلب با مواد مقاوم ساخته می‌شوند و بنابراین می‌توانند در ماشین لباسشویی قرار بگیرند. فقط نباید از آن برای کیف‌هایی از جنس چرم طبیعی یا پارچه‌های خاص و ظریف استفاده کرد، به‌خصوص اگر دارای تزئینات دوخته شده یا چسبانده شده باشند. بهتر است از شستن چنین کیف‌هایی با ماشین لباسشویی خودداری کنید تا آسیبی نبینند.

شستن کیف در ماشین لباسشویی

مرحله 1: کیف را برای شستشو آماده کنید

با گردگیری و پاک کردن قسمت بیرونی کیف شروع کنید. هرگونه کثیفی، گردوغبار یا زباله باید قبل از شستشو در ماشین لباسشویی از بین برود. این کار تضمین می‌کند که هیچ آشغال بزرگی در ماشین لباسشویی گیر نخواهد کرد، همچنین چرخه شستشو کامل‌تر می‌شود.

اگر کیف دارای فریم فلزی است، آن را بردارید. هر بند یا جیب قابل جدا شدن نیز باید برداشته شود. اگر هر یک از این موارد به ماشین لباسشویی وارد شود، می‌تواند به ماشین و همچنین خود کیف آسیب برسانند، بنابراین شما باید آن‌ها را جدا کرده و با دست بشویید. اگر در اطراف درزها یا زیپ‌ها نخ‌های شلی دیدید، قبل از شستشو آن‌ها را جدا کنید، زیرا این نخ‌ها در حین چرخه شستشو کشیده می‌شوند و آسیب بیشتری به کیف شما وارد خواهد شد.

 مرحله 2: برچسب مراقبت از کیف و نحوه شستشوی آن را بررسی کنید

تقریباً هر کیف با برچسب مراقبت و شستشو عرضه می‌شود که بیشتر در بخش داخلی آن نصب شده است. ارزش آن را دارد که قبل از شستن کیف در ماشین لباسشویی به آن نگاهی بیندازید. تا آنجا که ممکن است، باید دستورالعمل‌های ارائه شده روی برچسب را رعایت کنید، زیرا این کار به کاهش آسیب احتمالی ناشی از شستشو کمک می‌کند و به نوبه خود عمر کیف را افزایش می‌دهد.

بیشتر کیف‌ها از پارچه یا نایلون ساخته شده‌اند که برای شستشوی ماشینی کاملاً ایمن هستند. با این اوصاف، برخی از شوینده‌های قوی و حتی چرخه‌های شستشوی طولانی همراه با آب گرم می‌توانند به پارچه آسیب برسانند. همچنین ممکن است ماهیت ضد آب پارچه در این فرآیند از بین برود، بنابراین ایده خوبی است که به دستورالعمل‌های برچسب مراقبت و شستشو کیف پایبند باشید.

مرحله 3: قبل از شستشو لکه‌ها را از بین ببرید

با استفاده از هر لکه‌بر غیر سفیدکننده و مخصوص منسوجاتی چون کیف، می‌توانید قبل از شستشو شروع به از بین بردن کثیفی یا لکه‌ها کنید تا شستن کیف در ماشین لباسشویی آسان‌تر شود. دستورالعمل‌های روی برچسب خود لکه‌بر را بخوانید تا مطمئن شوید که از آن به ‌طور ایمن و مناسب استفاده خواهید کرد.

به ‌هیچ‌وجه از وایتکس و لکه‌بر ظروف و سطوح مستقیماً روی کیف خود استفاده نکنید. در صورت استفاده از محلول مخصوص این کار اجازه دهید پاک‌کننده حدود 20 تا 30 دقیقه قبل از شستشو روی کیف بماند. اگر چنین پاک‌کننده‌ای ندارید، می‌توانید از محلول شوینده ملایم سفیدکننده و آب برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید. درست مانند کاری که با لکه‌برهای تخصصی انجام می‌دهید، محلول را روی پارچه بکشید و بگذارید قبل از شستشو خیس بخورد. 

شستن کیف در ماشین لباسشویی

 مرحله 4: کیف را بشویید

در این مرحله، می‌توانید شروع به شستن کیف در ماشین لباسشویی کنید. در این مرحله توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. کار را با قرار دادن کیف در یک کیسه توری یا در صورت نداشتن این گزینه در یک روبالشی شروع کنید. این کار تضمین می‌کند که کناره‌های درام لباسشویی محافظت می‌شوند و کیسه نیز در جایی گیر نمی‌کند.
  2. حدود 2 قاشق غذاخوری مایع لباسشویی ملایم را به ماشین لباسشویی اضافه کنید.
  3. ماشین لباسشویی را روی ملایم‌ترین چرخه ممکن در ماشین خود تنظیم کنید که اغلب برای پارچه‌های بسیار ظریف است و آب برای شستشو را داغ نمی‌کند.
  4. سپس کیسه را در ماشین قرار دهید و شستشو را شروع کنید.

شستن کیف در ماشین لباسشویی

مرحله 5: خشک کردن کیف

در پایان شستن کیف در ماشین لباسشویی، کیسه مشبک یا روبالشی را از داخل ماشین خارج کنید و کیف شسته شده را بیرون بیاورید. در این مرحله حتماً به خاطر داشته باشید که نباید از خشک‌کن خود ماشین لباسشویی استفاده کنید، بلکه اجازه دهید کیف شما در هوای آزاد خشک شود. کیف را با زیپ باز آویزان کنید تا داخلش خوب خشک شود. اگر فضای مسقف و دارای سایه در محیط زندگی شما وجود دارد، می‌توانید آن را بیرون آویزان کنید.

اگر این گزینه را در اختیار ندارید، می‌توانید آن را در داخل خانه آویزان کنید. هر کاری که انجام می‌دهید، قبل از خشک شدن کامل کیف، استفاده از آن را شروع نکنید. این کار به جلوگیری از رشد کپک داخل کیف و جلوگیری از بوی بد آن کمک می‌کند.

سخن پایانی

رعایت دستورالعمل‌های روی برچسب مراقبت از کیف راه مناسبی برای رسیدگی و شستن آن است. با این ‌حال اگر کیفی که خریداری کرده‌اید چنین برچسبی ندارد، شما می‌توانید از این روش برای شستن اکثر کیف‌های موجود در بازار استفاده کنید. این روش شستن کیف در ماشین لباسشویی تضمین می‌کند تا آسیبی به کیف شما وارد نشود و در عین‌ حال بعد از شستن درست مانند روز اول بدرخشد. فقط از این روش برای کیف‌هایی از جنس چرم طبیعی نباید استفاده کرد و بهترین روش شستن آن با دست خواهد بود تا آسیب خاصی نبیند.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم جهت شستن کفش در ماشین لباسشویی به روش صحیح مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد