شستن کفش در ماشین لباسشویی به روش صحیح

شستن کفش در ماشین لباسشویی به روش صحیح

شستن کفش در ماشین لباسشویی یک روش ایده‌آل برای تمیز کردن آن از انواع آلودگی و کثیفی‌ها است اما به یاد داشته باشید برای اینکه کفش‌های خود را در ماشین لباسشویی بشویید لازم است اصولی را رعایت کنید تا هیچگونه آسیب و صدمه به کفش‌هایتان وارد نشود. پس لطفا تا ادامه این مقاله از وبلاگ فروشگاه شیکوست ما را همراهی کنید تا با نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی به روش صحیح و نکاتی که باید بدانید، آشنا شوید.

نحوه شستن کفش درلباسشویی

طریقه شستن کفش در ماشین لباسشویی بسیار آسان است اما قبل از این کار، احتیاج به آماده‌سازی کفش‌ها خواهید داشت. در ادامه به مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد:

مرحله اول؛ توجه به جنس کفش

مرحله اول در روش شستن کفش در ماشین لباسشویی را شناسایی دقیق جنس و نوع آن است. قبل شستن کفش در ماشین لباسشویی حتما بررسی کنید که آیا کفش‌های شما قابلیت شستن در لباسشویی را دارد یا خیر. دقت کنید تنها برخی از انواع کفش‌ها را می‌توانید در لباسشویی بشویید. بعضی از کفش‌ها به دلیل جنس رویه خاصی که دارند مثل کفشمجلسی از جنس چرم، جیر و وینیل قابلیت شستشو در لباسشویی را ندارند. کفش رویه پارچه‌ای همانند انواع کتونی زنانه و مردانه ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای شستن در ماشین لباسشویی هستند.

مرحله دوم؛ حذف آلودگی‌های سنگین

به یاد داشته باشید قبل از شستن کفش‌ها در لباسشویی حتما انواع کثیفی و آلودگی‌های سنگین چون گِل و لای را از کفش‌ها خارج نمایید. برای اینکار می‌توانید از یک مسواک نرم و یک خلال دندان استفاده کنید که به راحتی تمام جرم و آلودگی‌های سنگین روی کفش برطرف می‌شوند.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

مرحله سوم؛ استفاده از کیسه‌های مشبک

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی بهتر است آن‌ها را درون کیسه‌های مشبک قرار دهید. استفاده از کیسه مشبک که کاملا دهانه آن بسته می‌شود از ایجاد ضربات مکرر به کفش در زمان چرخش لباسشویی پیشگیری می‌کند. این موضوع از ایجاد آسیب به بافت رویه کفش نیز جلوگیری خواهد کرد.

شستن کفش در ماشین لباسشویی

مرحله چهارم؛ شستن کفی و بند‌ها به روش دستی

فراموش نکنید برای شستن کفش در ماشین لباسشویی بند و کفی آن‌ باید خارج شده و با دست شسته شوند. اگر کفی‌ها در هنگام شستن کفش‌ها داخل ماشین لباسشویی بمانند ممکن است به فرم کلی کفش آسیب ایجاد کند. همچنین احتمال اینکه مدت زمان خشک شدن کفش‌ها بعد از شستشو بالا رود، بسیار خواهد بود.

مرحله پنجم؛ استفاده از حوله

همان طور که گفته شد استفاده از کیسه مشبک احتمال آسیب به کفش را در زمان شستن آن‌ در ماشین لباسشویی کمتر می‌کند. اگر می‌خواهید میزان آسیب و صدمه ناشی از چرخش ماشین لباسشویی به حداقل برسد می‌توانید از یک حوله تمیز و قدیمی استفاده کرده و کفش را داخل آن پیچیده سپس درون کیسه مشبک قرار دهید. به یاد داشته باشید بهتر است حوله مورد نظر قدیمی باشد تا از رنگ پس دادن و لکه دار شدن کفش‌ها جلوگیری شود به خصوص اگر کفش کتونی سفید را برای شستشو انتخاب کرده‌اید.

مرحله ششم؛ شستن کفش‌ در لباسشویی

در این مرحله می‌توانید با در نظر گرفتن نکاتی کفش‌هایتان را در ماشین لباسشویی بشویید. مهم‌ترین نکته این است که دمای آب را کمتر از ۳۰ درجه در نظر بگیرید. شستن کفش با آب گرم ممکن است موجب شود چسب‌هایی که قطعات کفش را به هم چسبانده قدرت خود را از دست بدهند. همچنین سعی کنید ماشین لباسشویی را بر روی شستشوی ملایم و در کوتاه‌ترین زمان تنظیم کنید تا به نوعی از ایجاد آسیب به کفش و حتی ماشین لباسشویی پیشگیری شود.

مرحله هفتم؛ خشک کردن کفش‌ها

بعد از اتمام شستن کفش در لباسشویی نوبت به خشک کردن آن‌ها می‌رسد. برای خشک کردن کفش‌ها آن‌ها را از کیسه مشبک خارج کرده و در هوای آزاد قرار دهید. به یاد داشته باشید از قرار دادن کفش در مقابل نور خورشید و گر‌م‌کننده‌ها چون بخاری و سوفاژ خودداری کنید. خشک شدن کفش در هوای آزاد ممکن است چند ساعت یا یک شبانه روز به طول انجامد اما صحیح‌ترین روش برای خشک کردن کفش بعد از شستشو است.

 شستن کتانی در لباسشویی

شستن کتانی در ماشین لباسشویی

همان طور که اشاره شد، انواع کفش با جنس رویه پارچه‌ای مناسب‌ترین نوع کفش برای شستن در ماشین لباسشویی هستند. با توجه به این نکته، انواع کفش کتانی چون ونس که جزء کفش‌های بسیار راحت و روزمره محسوب می‌شوند و احتمال کثیف شدن آن‌ها بعد از مدت کوتاه حتمی خواهد بود را می‌توانید در لباسشویی بشویید.

 برای شستن کتانی در لباسشویی می‌توانید مراحل یاد شده در بالا را طی نمایید. فراموش نکنید، برای شستن کفش سعی کنید به طور مکرر از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، حتی اگر کفش‌هایتان از نوع کتانی باشد. حداکثر دو ماه یکبار برای تمیز کردن کفش‌های پارچه‌ای از لباسشویی استفاده کنید.

شوینده مناسب برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

در شستن کفش در ماشین لباسشویی حتما از یک شوینده مناسب باید استفاده کرد. مایع‌های لباسشویی جایگزین مناسب برای پودر‌های لباسشویی هستند چراکه احتمال دارد پودر لباسشویی در آب به درستی حل نشده و در کفش گیر کند. همچنین از نرم‌کننده‌ها استفاده نکنید چراکه که ممکن است باعث لک شدن کفش‌ها شده و احتمال اینکه آن‌ها آلودگی‌های بیشتری جذب کند را بالا می‌برد. اگر کفش‌هایتان بو می‌دهند می‌توانید از محلول‌های ضد‌عفونی‌کننده مخصوص لباس که بسیار ملایم هستند، استفاده کنید.

شستن کفش در لباسشویی

جمع‌بندی

درست است که ماشین لباسشویی می‌تواند وسیله‌ای مفیدی برای شستن صحیح کفش‌های ما باشد اما باز هم باید مواظب بود و نکات حائز‌اهمیت را در این باره رعایت کنید. برای شستن کفش در ماشین لباسشویی، شستن آن‌ها در دمای کم و مدت زمان کوتاه، استفاده از مایع لباسشویی و خشک کردن در هوای آزاد از نکات بسیار مهم در نظر گرفته می‌شوند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد