بهترین کتانی و كفش مخصوص دويدن کدام اند؟

بهترین کتانی و كفش مخصوص دويدن کدام اند؟

استفاده از کفش‌های مناسب در دویدن تأثیر بسیار زیادی در سرعت و کیفیت ورزش شما دارد. كفش مخصوص دويدن به‌ گونه‌ای طراحی می‌شود که از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کند و ورزشی لذت‌بخش را به ارمغان آورد. تفاوتی ندارد که شما به ‌عنوان یک ورزشکار بدوید و یا برای آماده نگه داشتن بدن خود از دویدن کمک بگیرید، در هر شرایط کفش مخصوص می‌تواند با حفظ سلامتی پاهای شما نتیجه بهتری را حاصل کند.

انتخاب کفش‌ نامناسب برای دویدن به‌خصوص در زمین‌های ناهموار می‌تواند باعث ایجاد کمردرد، پادرد، ایجاد مشکل در ناحیه زانو، التهاب مفصل و... شود. البته انتخاب کتونی مخصوص دویدن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چرا که امروزه شرکت‌ها و برندهای بی‌شماری کفش‌هایی در سبک‌، ظاهر و سطوح پشتیبانی مختلف طراحی کرده‌اند. به همین منظور در ادامه این مطلب از فروشگاه شیکوست ویژگی‌های بهترین کتانی برای دویدن و نکات مهم خرید را آورده‌ایم تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید؛ بنابراین تا انتها با ما همراه شوید.

كفش مخصوص دويدن

ویژگی‌های كفش مخصوص دويدن

برای خرید کفش مناسب، بایستی در ابتدا زمین دویدن مناسبی را تعیین کرده و سپس با در نظر داشتن ویژگی‌های یک کتانی مناسب رانینگ اقدام به انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مشخصات كفش مخصوص دويدن پرداخته‌ایم:

  • وزن کفش

در انتخاب کتونی برای دو لازم است به وزن آن توجه کنید، چرا که هر چه سنگین‌تر باشد، نیروی جاذبه تأثیر بیشتری داشته و پاها را خسته‎‌تر می‌کند. همچنین، کفش‌های سنگین‌تر برای افرادی که کمردرد و پا درد دارند باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌های جدی می‌شود. وزن کفش تأثیر مستقیمی در سرعت دوندگی دارد و هر چه وزن کفش سبک‌تر باشد، انتخابی مناسب‌تر به حساب می‌آید. همچنین، پاها نیز در اثر دویدن‌های طولانی مدت خسته نمی‌شوند.

  • تنفس پذیری

در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی با بالا رفتن دمای بدن پاها عرق می‌کنند و اگر کفش کتانی مخصوص دویدن شما قابلیت تنفس‌پذیری مناسبی نداشته باشد، باعث ایجاد بوی بد، بروز میخچه و تاول خواهد شد.

  • انعطاف‌پذیری

یکی از مشخصه‌های کفش‌های رانینگ انعطاف‌پذیری بالای آن است، زیرا کفش‌هایی که از انعطا‌ف کافی برخوردار نیستند در طولانی مدت باعث آسیب‌ رساندن به ماهیچه، تاندون آشیل و مچ پا خواهند شد.

  • پهنای کفش

تفاوت بارز كفش مخصوص دويدن با سایر کفش‌ها در عریض بودن قسمت جلویی کفش است تا در هنگام دویدن فضای لازم برای حرکت را داشته باشید.

كفش مخصوص دويدن

نکات مهم در انتخاب کتونی مخصوص دویدن

در هنگام خرید کفش‌های مخصوص دویدن (رانینگ) نکات مهمی وجود دارند که علاوه‌ بر ویژگی‌های ذکر شده بایستی به این موارد نیز توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • توجه به سطح دویدن

محیط و سطح دویدن در انتخاب کفش مخصوص دویدن بسیار مهم است؛ به ‌عنوان مثال دویدن در مسیرهای ناهموار نیاز به پشتیبانی، کشش و بالشتک مناسب برای محافظت دارد و در مقابل دویدن در جاده به وزن و کشش کمتری نیاز داشته و بایستی کفش توانایی تحمل پارگی و ساییدگی را داشته باشد.

  • نوع دویدن

برخی از افراد گاه‌به‌گاه به‌ صورت تفریحی می‌دوند. در این شرایط خرید کفش‌هایی با بالشتک استاندارد گزینه‌ مناسبی به حساب می‌آید، اما در برخی مواقع افراد به صورت حرفه‌ای‌تر مسیرهای طولانی را در طول هفته برای دویدن انتخاب می‌کنند و لازم است کفش‌هایی با دوام بیشتر خریداری کرده و یا دو مدل کفش یکسان را به همراه داشته باشند. نوع سوم كفش مخصوص دويدن برای مسابقه است که کفش‌هایی سبک‌تر با بالشتک کم انتخابی مناسب‌تر هستند.

كفش مخصوص دويدن

رایج‌ترین اشتباهات در زمان خرید کفش مخصوص دویدن

از آنجایی ‌که کفش مناسب تأثیر بسزایی در کیفیت ورزش شما دارد، در ادامه به برخی از اشتباهاتی که ممکن است در هنگام خرید مرتکب شوید اشاره کرده‌ایم تا بتوانید انتخابی مناسب‌تر داشته باشید و از سلامت پاهای خود در انجام فعالیت‌هایی مانند دویدن اطمینان حاصل کنید. این اشتباهات شامل موارد زیر هستند:

  • توجه به ظاهر کفش

برخی از افراد ظاهر کفش را اولویت قرار می‌دهند، در حالی‌ که در انتخاب كفش مخصوص دويدن احساس راحتی و کارکرد مناسب اهمیت بیشتری دارد و نباید تمرکز خود را روی زیبایی بگذارید.

  • خرید در اوایل روز (صبح)

پاها در طول روز بر اثر فعالیت‌های مختلف دچار ورم شده و بزرگ‌تر می‌شوند، به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام پایان روز اقدام به خرید کنید. اگر قصد خرید کفش را به صورت آنلاین دارید، در هنگام پایان روز اقدام به اندازه‌گیری سایز پا کرده و کفشی متناسب با سایز خود تهیه کنید.

  • ثابت در نظر گرفتن سایز پا

برندها و شرکت‌های مختلف سایزبندی گوناگونی دارند، به همین دلیل در هنگام انتخاب بایستی به راهنمای اندازه‌گیری سایز پا توجه داشته باشید. برای مثال سایز 39 در تمامی برندها یک اندازه نیست و نباید در هنگام خرید دچار اشتباه شوید.

برای اینکه بتوانید اندازه گیری دقیق‌تری برای خرید اینترنتی کفش داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله تعیین سایز کفش را بخوانید.

  • اندازه نامناسب

در برخی موارد افراد کفش‌هایی کوچک و تنگ خریداری می‌کنند که در این شرایط منجر به ایجاد مشکلاتی مانند تاول، سیاه شدن ناخن، ساییدگی و... می‌شوند. كفش مخصوص دويدن بایستی فضای کافی را در اختیار پا و انگشتان قرار دهد تا بتوانید به هنگام دویدن پاها را با آزادی کامل در کفش حرکت دهید.

جمع‌بندی

برای انجام ورزش‌های مختلف لازم است از کفش‌هایی متناسب با نیاز فعالیت ورزشی استفاده شود. اکثر کمپانی‌های معروف محصولات خود را متناسب با نوع ورزش و راحتی کاربر طراحی می‌کنند. کفش اسپرت مخصوص دویدن دارای ویژگی‌هایی مانند وزن سبک، تنفس‌پذیری بالا، انعطاف‌پذیری مناسب و... است و بایستی در هنگام خرید به این موارد توجه کرده و سپس ظاهر کفش را در نظر بگیرید. کتونی مخصوص دو برای سطح‌های مختلف ساخته می‌شود؛ به‌ عنوان مثال کفشی که برای مسیرهای ناهموار تولید شده است با کتونی‌های مخصوص دویدن در جاده متفاوت بوده و به همین دلیل باید قبل از خرید مسیر دویدن خود را مشخص کنید.

همچنین برای خرید كفش مخصوص دويدن پیشنهاد می‌شود که در پایان روز اقدام به اندازه‌گیری سایز پا کنید، چرا که در هنگام دویدن پاها ورم کرده و نیاز به فضای بیشتری دارند. کفش‌هایی با سایز نامناسب و تنگ باعث ایجاد تورم، میخچه، زخم و... ‌می‌شوند. از دیگر نکات مهم در هنگام خرید کفش‌های رانینگ انتخاب فروشگاهی مناسب است، خوشبختانه فروشگاه شیکوست با سابقه‌ای درخشان در زمینه ارائه کفش‌ها و کتونی‌های باکیفیت و همچنین ارائه راهنمای خرید کتونی و کفش همواره در تلاش است تا رضایت کاربران را به همراه داشته باشد و شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد