تعیین سایز کفش، راهنمای دقیق اندازه گیری سایز پا

تعیین سایز کفش، راهنمای دقیق اندازه گیری سایز پا

هر روز به تعداد فروشگاه‌های اینترنتی افزوده می‌شود، در این شرایط احتمال این که در حین بالا و پایین کردن وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی چشم‎تان به یک کفش عالی و ایده‌آل بیفتد بسیار بالاست. امروزه افراد زیادی تمام نیازهای خود را از طریق خرید اینترنتی رفع می‌کنند، از خرید لباس و کیف و روسری گرفته تا خرید وسایل سوپرمارکت و میوه، اما هنوز افراد کمی جرأت می‌کنند کفش خود را اینترنتی خریداری کنند.

افراد ترجیح می‌دهند کفش را بپوشند چند قدم راه بروند و وقتی از سایز و راحتی آن مطمئن شدند اقدام به خرید کنند. تعیین سایز پا کار خیلی سختی نیست. در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی شیکوست می‌خواهیم در مورد تعیین سایز کفش، راهنمای دقیق اندازه‌ گیری سایز پا و نکات لازم برای خرید اینترنتی کفش صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا از این به بعد با خیال راحت کفش‌های خود را نیز اینترنتی سفارش دهید. همچنین در صورتی که از کفش نو خود به دلیل تنگ بودن استفاده نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه کفش تنگ را گشاد کنیم؟ را بخوانید.

کفش‌‎ها بر اساس چه معیارهایی سایزبندی می‌شوند؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که در ابتدا اعداد سایز از کجا آمد‎ه‌اند و سایز کفش چگونه تعیین شده است؟ عوامل متفاوتی در تعیین سایز کفش موثر هستند؛ عواملی مثل:

  • طول کف پا: طول دقیق کف پا از انتهای پاشنه تا انتهای بلندترین انگشت. برای برخی افراد انگشت شست بلندترین انگشت است و برای عده دیگری انگشت دومی بلندتر است.
  • عرض پا: عرض پا در قسمت پنجه می‌تواند در راحتی کفش تاثیرگذار باشد. معمولا افرادی که پنجه پهنی دارند باید قالب کفش آن‌ها در هر سایزی بزرگ‎تر باشد یا به طور کلی از کفش‌هایی استفاده کنند که در طراحی، عرض بیش‎تری دارند.
  • جنسیت: کفش مردانه و زنانه زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند، حتی اگر سایز هر دو کفش چهل باشد باز هم کفش چهل زنانه به پای مردی با سایز چهل نمی‌خورد. در هنگام خرید، مخصوصا کفش‌های اسپرت و بوت که در ظاهر مدل زنانه و مردانه ندارند دقت کنید که کفش متناسب با جنسیت شما باشد.

با توجه به این عوامل کمپانی‌ها و برندهای تولید کننده کفش اندازه طول کف پا را به عنوان واحد استاندارد خود انتخاب کردند، اما با این که طول کف پا معیار مشترک است باز هم در تعیین سایز کفش در استانداردهای جدول سایز و اندازه گیری تفاوت‌هایی وجود دارد.

  • استاندارد اروپا: جدول سایز استاندارد اروپا با علامت اختصاری EU استاندارد مورد استفاده در ایران است.
  • استاندارد آمریکا با علامت اختصاری US از سایز 4 تا 14 است.
  • استاندارد انگلیس که با UK شناخته می‎شود و از سایز 2 تا 11 را دارد.

در جدول‌های سایز، طول کف پا هم با اینچ و هم با سانتی‌متر مشخص شده‌اند، ولی با توجه به رایج بودن سانتی‌متر بهتر است طول کف پای خود را بر حسب سانتی‌متر اندازه‌گیری کنید.

جدول تعیین سایز کفش زنانه

چگونه سایز کفش خود را بفهمیم؟ تعیین سایز پا با استفاده از کاغذ و متر

همانطور که گفتیم برای تعیین سایز استاندارد کفش، مرجع طول کف پا است. برای اندازه‌گیری طول کف پا ابتدا دو ورق سفید که ابعاد بزرگ‎تری به نسبت پای شما داشته باشند را روی یک سطح سفت مثل سرامیک بگذارید. روی کاغذها بایستید به نحوی که وزن شما به طور یکنواخت روی هر دو پا باشد. از کسی کمک بگیرید تا با یک مداد پشت پاشنه و جلوی بلندترین انگشت شما را علامت بگذارد. با اندازه گیری فاصله این دو خط طول کف پای خود را در جدول سایز پیدا کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای علامت زدن، مداد یا خودکار را نسبت به کاغذ کاملا عمود بگیرید. به هیچ وجه مداد را کج نکنید. در اندازه‌گیری به هیچ وجه عدد اعشاری را گرد نکنید. میلی‎مترها می‌تواند سایز کفش شما را تعیین کند. همیشه بدن ما از اصول ریاضی ساخته شده پیروی نمی‌کند. در تعیین سایز کفش برخی افراد وقتی طول کف پای خود را اندازه می‎‌گیرند متوجه می‌شوند که سایز پای آن‎ها برای مثال از سایز 38 بزرگتر و از 39 کوچک‎تر است. تفاوت چند میلی‎متر در سایز به نیم‌سایز معروف است. در خرید کفش اگر در جدول سایز به اعداد مثل 5/39 و ... رسیدید منظور نیم‌سایز است، پس در اندازه‌گیری دقیق باشید. در ضمن در اندازه‌گیری نحوه استفاده از کفش را هم لحاظ کنید، در صورتی که می‌خواهید کفش را با جوراب بپوشید در حین اندازه‌گیری جوراب بپوشید.

تعیین سایز کفش زنانه

تعیین سایز کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند به علت طراحی خاصی که دارند در اغلب مواقع پای شما را آزار می‌دهند. برای حل این مشکل بهتر است کفش پاشنه بلند را به اندازه نیم‌سایز یا یک سایز بزرگ‎تر بخرید. آزاد بودن کفش پاشنه بلند باعث می‌شود که پا تحت فشار قرار نگیرد و کم‎تر خسته شود.

تعیین سایز کفش ورزشی و پیاده روی

کفش‌های ورزشی و کتونی در کنار راحتی باید از پای شما در برابر ضربه و ... محافظت کنند. لق بودن کفش ورزشی ممکن است باعث پیچ خوردن پا و آسیب‌های گوناگون شود، در نتیجه در انتخاب کفش ورزشی و پیاده‌روی کفشی را انتخاب کنید که دقیقا اندازه پای شما باشد.

تعیین سایز صندل

صندل‌ها به دلیل اینکه از جلو و عقب محصور نیستند بهتر است نیم یا یک سایز کوچک‎تر باشند، چون در صندل بندی برای کنترل وجود ندارد و کمی بزرگ بودن آن باعث لق زدن صندل می‌شود. صندل بزرگ ممکن است در حین استفاده حتی از پای فرد بیرون بیاید.

سخن آخر

خرید اینترنتی کفش کار ترسناکی نیست. در فروشگاه‌های اینترنتی تنوع بالا و مدل‌های خاصی وجود دارند که شاید در بازار به راحتی آن‌ها را پیدا نکنید. همچنین به علت جشنوار‎ه‌ها و تخفیف‌‎ها قیمت کفش در فروشگاه‌های اینترنتی در برخی مواقع سال ارزان‎تر است. برای از دست ندادن این موقعیت فقط کافی است که شما برای تعیین سایز کفش خود دقت به خرج دهید. سایز پای شما در صورتی که تغییر وزن زیادی نداشته باشید تغییری نمی‌کند، پس نیازی نیست در هر خرید استرس داشته باشید. یک بار اندازه‌گیری کنید و سال‌ها با خیال راحت از خرید اینترنتی لذت ببرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد