نام انواع صندل زنانه (معرفی 12 مدل پرطرفدار)

نام انواع صندل زنانه (معرفی 12 مدل پرطرفدار)

بهار و تابستان فصل صندل است و این دسته از کفش‌ها بهترین انتخاب برای فرار از گرما و عرق کردن پا هستند. اطلاع از نام انواع صندل زنانه و تفاوت‌هایشان به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. این بار در سایت شیکوست به سراغ معرفی انواع صندل‌های زنانه جذاب رفته‌ایم تا به کمد کفش شما رنگ تابستانی خیره‌کننده هدیه بدهند و استایل‌های مختلفی را با آن‌ها ست کنید.

اسم انواع صندل

دانستن برخی اصطلاحات اولیه، از جمله دسته‌بندی‌های اصلی صندل، برای خرید بهترین و زیباترین مدل‌ها، مهم است. برای افزایش دانش خود در مورد صندل زنانه، خواندن این راهنما برای شما مفید خواهد بود. البته پیش از هر چیز باید بدانید که صندل یک کفش تابستانی است که رویه آن عمدتاً باز بوده و توسط یک یا چند بند به زیره کفش متصل می‌شود. این بندها می‌توانند از نظر عرض نازک یا ضخیم بوده و ممکن است پیچیده، در هم ‌تنیده یا صاف باشند. همچنین ارتفاع پاشنه، جنس، ساختار و شکل کلی متفاوتی دارند.

1. صندل بند T

صندل‌های بند T یک سبک صندل ترند و بسیار محبوب به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام چنین محصولی مشخص است یک بند T شکل از سمت انگشت تا اطراف مچ پا دارد. بند مچ پا اغلب با یک گیره قابل تنظیم بسته می‌شود. این مدل صندل معمولاً دارای کفی صاف و برای پوشیدن بسیار راحت است، البته ارتفاع پاشنه‌ها متغیر بوده تا جایی که استفاده از صندل‌های پاشنه‌دار با بند تی در دهه 1930 رایج بودند.

نام انواع صندل زنانه

2. صندل فلیپ فلاپ

 در ادامه معرفی و بررسی نام انواع صندل زنانه به فلیپ فلاپ می‌رسیم که به‌ عنوان صندل بنددار نیز شناخته می‌شود. این چنین محصولاتی با رویه Y شکل مشخص می‌شوند. پایه رویه "Y" بین انگشتان اول و دوم قرار دارد. قسمت پشتی فلیپ فلاپ هیچ بندی ندارد و ممکن است صدا یا ضربه خوردن صندل به پاشنه در هنگام حرکت برای برخی خوشایند نباشد. این سبک از محصولات برای اولین بار در دهه 1950 و 1960 توسط سربازان پس از جنگ جهانی از ژاپن به آمریکا آورده شدند و راه خود را به صنعت مد پیدا کردند.

نام انواع صندل زنانه

3. صندل استیلتو

صندل استیلتو یا صندل‌های رکابی در ماه‌های گرم سال پرطرفدارتر هستند، اغلب یک بند ساده روی انگشتان پا و یک بند محکم در اطراف مچ پا دارند. این مدل صندل‌ها علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، پاشنه بلند هستند تا قد شما را افزایش دهند. این مدل صندل شیک عمدتاً برای لباس شب کاربرد دارند و گاهی اوقات با لباس‌های تابستانی غیررسمی هم می‌توان پوشید. از آنجایی که جزو مدل‌های کلاسیک است، هرگز از مد نمی‌افتند.

اسم انواع صندل

4. صندل‌های بنددار

در این بخش از بررسی نام انواع صندل زنانه و معرفی آن‌ها نوبت به صندل‌های بنددار می‌رسد که دارای چندین بند نازک برای گره زدن دور ساق پا هستند. این مدل صندل اغلب برای مجالس رسمی پوشیده می‌شود، با این ‌حال می‌توان آن را با استایل غیررسمی هم استفاده کرد. همچنین دارای ارتفاع‌های مختلف پاشنه بوده و یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها با لباس‌های رسمی در هوای گرم و انتخابی محبوب با لباس‌های کوتاه‌تر هستند.

5. صندل گلادیاتور

این مدل صندل در واقع دو مدل صندل‌های بند تی و صندل‌های بنددار را در یک سبک محصول ترکیب می‌کند. صندل‌های گلادیاتور، دارای بخش جلویی باز و بندهایی هستند که روی پا و تا مچ پا کشیده می‌شوند، گاهی اوقات هم تا بالای ساق پا. همان‌طور که از نام آن مشخص است، گلادیاتورهای رومی اغلب از کفش‌های مشابه این محصولات استفاده می‌کردند و در اوایل سال 2000 دوباره به اوج محبوبیت خود رسیدند. اغلب در رنگ‌های متالیک، قهوه‌ای و مشکی تولید می‌شوند.

اسم انواع صندل

6. صندل اسلاید

اسلایدها دارای یک کف صاف، پشت باز و ساختاری بسیار راحت هستند. همان‌طور که از نام آن پیدا است، این ساختار به فرد اجازه می‌دهد تا پای خود را به ‌راحتی داخل و خارج کند. این کفش بی‌دردسر مخصوصاً در کنار استخر یا با ظاهر معمولی تابستانی محبوب است. اسلایدهای معمولی و کلاسیک به ‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک وزن باشند و از پلاستیک یا فوم بادوام ساخته می‌شوند.

اسم انواع صندل

7. صندل جلو باز

در میان نام انواع صندل زنانه، مدل‌های جلوباز کلاسیک‌تر و آشناتر برای بسیاری از افراد هستند. یک بند پهن اغلب روی انگشتان را می‌پوشاند و پاشنه پا را آزاد می‌گذارند. این سبک صندل کلاسیک اغلب دارای یک پاشنه پهن و با ارتفاع متفاوت است که برای اولین بار در دهه 1950 به ایالات‌متحده معرفی شد. اگرچه امروزه به‌ عنوان یک سبک صندل بسیار مدرن و مد روز شناخته می‌شود و برای خرید صندل چرم زنانه گزینه محبوبی است.

اسم انواع صندل

8. صندل اسپرت

صندل‌های ورزشی برای فعالیت‌های بدنی در فضای باز و اغلب پیاده‌روی ساخته می‌شوند. این نوع صندل اغلب به‌ صورت چسبی بسته شده و چندین بند برای حفظ امنیت و سلامت پا در حین راه رفتن دارند. نکته قابل ‌توجه این است که برای تولید چنین محصولی اغلب راحتی مدنظر است تا زیبایی؛ برای همین با لباس یا استایل رسمی نمی‌توان استفاده کرد و بیشتر برای استفاده روزمره است. اگر مطلب با صندل چه شلواری بپوشیم؟ را در شیکوست بخوانید، متوجه خواهید شد که این صندل‌های راحت با شلوار جین استایل جذابی برای شما خلق می‌کنند.

اسم انواع صندل

9. صندل پلتفرم

صندل‌های پلتفرمی یا لژدار در دهه 90 میلادی دوباره به اوج محبوبیت خود رسیدند و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. صندل‌های پلتفرم پاشنه ندارند، اما ارتفاع کفی آن‌ها به‌ صورت یکدست بالا است؛ بنابراین با توجه به کفی صاف و محکم، خرید صندل لژدار برای کسانی که با محصولات پاشنه‌دار مشکل دارند اما به دنبال افزایش قد خود هستند، انتخاب خوبی بوده و راه رفتن با آن‌ها فوق‌العاده آسان است.

اسم انواع صندل

10. صندل Huarache

صندل‌های هوآراچه نوعی صندل بافته شده با دست و از چرم هستند و کفی صافی دارند. صندل هوآراچه در اصل توسط کشاورزان و کارگران مزارع مکزیکی استفاده می‌شد و برای اولین بار در دهه 60 به دنیای مد وارد شد. امروزه برای استایل بوهمی استفاده از آن متداول است.

نام انواع صندل زنانه

11. صندل جلو بسته

مدل دیگری که در میان نام انواع صندل زنانه باید به آن اشاره کرد، صندل جلو بسته است. تفاوت این مدل صندل با کفش کالج در این است که بخش جلویی پا را پوشش می‌دهد و بخش پاشنه باز خواهد بود. اغلب دارای پاشنه 2 تا 5 سانتی‌متری هستند و می‌توانید برای انواع استایل از آن استفاده کنید؛ چه برای مهمانی و جلسه رسمی باشد و چه برای استفاده روزمره.

نام انواع صندل زنانه

12. صندل ژله‌ای

این مدل صندل‌ها در دهه 90 میلادی به بازار معرفی شدند و بیشتر برای استفاده کودکان بودند، اما این روزها برای افراد بزرگسال نیز در دسترس هستند. اغلب دارای جنس نرم و ژله مانند بوده و از پلاستیک نرم ساخته می‌شوند. استفاده از آن‌ها نیز برای گذراندن یک روز در کنار ساحل بسیار مناسب است.

نام انواع صندل زنانه

سخن پایانی

حال که نام انواع صندل زنانه را می‌دانید و با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شده‌اید، استایل کردنشان برای شما راحت‌تر خواهد شد. همچنین می‌دانید متناسب با موقعیت یا نیاز خود چه نوع صندل زنانه را خریداری کنید. البته در کنار تمام این موارد راحتی و خرید از مرجع معتبری که محصولات باکیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد را نباید فراموش کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد