انواع پاشنه کفش زنانه را بشناسید

انواع پاشنه کفش زنانه را بشناسید

انتخاب کفش مناسب، زیبا و راحت برای خانم‌ها، امری بسیار مهم است. از طرفی پاشنه کفش نه ‌تنها بر ظاهر و استایل شما تأثیر می‌گذارد، بلکه برای راحتی و سلامت پاهایتان نیز اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید کفش زنانه و مجلسی، نوع پاشنه آن است. اگر انواع پاشنه کفش زنانه را بشناسید می‌توانید از کفش‌هایی با پاشنه‌های مختلف و زیبا برای استایل‌های متنوع و جذاب خود استفاده کنید. در این مقاله، به‌ صورت مفصل انواع پاشنه کفش زنانه، ویژگی‌ها، مزایا، معایب و مناسب‌ترین موقعیت برای استفاده از هر یک را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت انتخاب کفش زنانه با پاشنه مناسب

وجود انواع پاشنه کفش زنانه ممکن است شما را برای کفش مجلسی و حتی صندل دچار مشکل کند و به سمت خرید کفشی بدون پاشنه بروید. در کل انتخاب شما هرچه که باشد، خرید کفش با پاشنه مناسب به چند دلیل بسیار مهم است:

  • راحتی: یک کفش با پاشنه نامناسب یا بد فرم می‌تواند باعث درد پا، کمردرد و مشکلات مفصلی متعدد شود و سلامت شما را به خطر بیندازد.
  • هماهنگی با استایل: هر نوع پاشنه، ظاهری متفاوت به کلیت کفش شما هدیه می‌دهد و هر کدام را می‌توان با استایل خاصی هماهنگ کرد. برای همین انتخاب یک کفش با پاشنه زیبا و متناسب با استایل اهمیت زیادی دارد.
  • تناسب با موقعیت: نوع پاشنه باید با موقعیتی که کفش را می‌پوشید اعم از مهمانی، روزانه، رسمی و غیررسمی، متناسب باشد.

انواع پاشنه کفش زنانه

انواع پاشنه کفش زنانه

همان‌طور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید صندل یا کفش زنانه، نوع پاشنه آن است. در چنین موقعیتی شناخت انواع پاشنه و انتخاب بهترین گزینه اهمیت زیادی دارد. انواع پاشنه در کفش‌های زنانه که باید بشناسید عبارت‌اند از:

1.   پاشنه بلاک (Block Heel)

این مدل کفش‌ها دارای پاشنه‌ای پهن و مستطیلی شکل هستند. فرم پاشنه باعث می‌شود تا وزن به‌ طور یکنواخت توزیع شود و راحتی بیشتر شما را به همراه خواهد داشت. این مدل پاشنه برای اکثر افراد به‌ویژه کسانی که قد کوتاهی دارند مناسب است. همچنین با پوشیدن کفشی با این مدل پاشنه شما بهتر قادر به حفظ تعادل خود خواهید بود. تنها عیب پاشنه بلاک این است که ظاهر آن برای افرادی که به دنبال کفشی ظریف هستند خوشایند نیست.

  • مناسب برای: استفاده روزمره، کار، مهمانی‌های دوستانه.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه بلاک: بوت‌های زمستانی، کفش‌های کتانی پاشنه‌دار، کفش‌های آکسفورد.

پاشنه بلاک (Block Heel)

2.   پاشنه مخروطی (Cone Heel)

یکی دیگر از انواع پاشنه کفش زنانه، مخروطی نام دارد. این مدل پاشنه همان‌طور که از نامش مشخص است، در قسمت بالایی پهن‌تر و در قسمت پایینی باریک‌تر خواهد بود. ظاهر زنانه و شیک این مدل پاشنه باعث می‌شود تا برای انواع استایل و موقعیت‌ها از مهمانی‌ها تا موقعیت‌های رسمی مناسب باشد. همچنین باعث می‌شود تا قد شما کمی بلندتر به چشم بیاید. تنها عیب پاشنه مخروطی این است که احتمالاً برای استفاده طولانی‌ مدت کمی ناراحت‌کننده می‌باشد.

  • مناسب برای: مهمانی‌ها، قرارهای شبانه، مراسم رسمی.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه مخروطی: کفش‌های مجلسی، صندل‌های پاشنه بلند.

3.   پاشنه استیلتو (Stiletto Heel)

این مدل از انواع پاشنه کفش زنانه که به پاشنه میخی نیز شهرت دارد، بسیار نازک و بلند است. در اغلب فیلم‌ها پوشیدن آن توسط کاراکتر زن نماد زنانگی و ظرافت تلقی می‌شود. همچنین باعث افزایش قد شده و برای داشتن یک استایل جسورانه انتخاب بسیار خوبی است. یکی از بزرگ‌ترین معایب پاشنه میخی نیاز به تمرین برای عادت به راه رفتن با آن است. همچنین در صورت استفاده طولانی ‌مدت باعث خستگی پا خواهد شد برای همین برای استفاده کوتاه ‌مدت مناسب است.

  • مناسب برای: مهمانی‌های بسیار رسمی، مراسم عروسی، قرارهای شبانه.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه استیلتو: کفش‌های مجلسی، صندل‌های پاشنه بلند.

انواع پاشنه کفش زنانه

4.   پاشنه کوبایی (Cuban Heel)

یکی دیگر از انواع پاشنه کفش زنانه، پاشنه‌ای با ارتفاع کم تا متوسط و عرض زیاد است. استفاده از چنین پاشنه‌هایی در تولید بوت، کفش‌های آکسفورد و کالج مرسوم است. راحتی، ظاهر کلاسیک و شیک، مناسب بودن برای استفاده روزمره از مزایای خرید چنین کفش‌هایی با پاشنه‌ کوبایی محسوب می‌شود. اگر به دنبال افزایش قد خود با کفش هستید، احتمالاً چنین کفش‌هایی با پاشنه کوبایی برای شما مناسب نیستند.

  • مناسب برای: استفاده روزمره، کار، موقعیت‌های نیمه‌رسمی.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه کوبایی: بوت‌های کوتاه، کفش‌های آکسفورد، کفش‌های کالج.

انواع پاشنه کفش زنانه

5.   پاشنه فلر (Flare Heel)

به پاشنه‌ای که در قسمت بالایی باریک و در قسمت پایینی پهن است، پاشنه فلر گفته می‌شود. این مدل پاشنه در برخی صندل‌ها و کفش‌های مجلسی استفاده می‌شود. به دلیل ظاهر خاص، برای داشتن ظاهر مدرن و جذاب عالی است و می‌توان برای استایل‌های خاص از آن استفاده کرد. البته باید اشاره کرد که برای استفاده روزمره مناسب نیست.

  • مناسب برای: مهمانی‌ها، موقعیت‌های خاص.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه فلر: کفش‌های مجلسی، صندل‌های خاص.

پاشنه فلر (Flare Heel)

6.   پاشنه ویرگول (Comma Heel)

در میان انواع پاشنه کفش زنانه این مدل پاشنه دارای ظاهر خاصی است و از قدیم برای کفش‌های زنانه استفاده می‌شد. به دلیل منحنی شکل بودن و ظاهر منحصربه‌فرد به آن پاشنه ویرگولی می‌گویند که برای استایل‌های خاص کاربرد دارد و نمی‌توان برای استفاده روزمره کفشی با این مدل پاشنه پوشید.

  • مناسب برای: مهمانی‌ها، موقعیت‌های خاص.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه ویرگول: کفش‌های مجلسی، صندل‌های خاص.

انواع پاشنه کفش زنانه

7.   پاشنه مکعبی (Cube Heel)

پاشنه مکعبی به پاشنه‌ای پهن و به شکل مکعب گفته می‌شود که وزن را به‌ طور یکنواخت توزیع می‌کند. راحتی بسیار بالا، ظاهر مدرن و شیک، مناسب بودن برای استفاده روزمره از مزایای مهم آن است. البته این مدل پاشنه کفش زنانه احتمالاً برای افرادی که به دنبال ظاهری ظریف‌تر هستند، مناسب نیست.

  • مناسب برای: استفاده روزمره، کار، مهمانی‌های دوستانه.
  • نمونه‌هایی از کفش‌های با پاشنه مکعبی: کفش‌های اسپرت، کفش‌های راحتی.

نکات مهم برای انتخاب پاشنه کفش

انواع پاشنه کفش زنانه وجود دارد و برای همین ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد. آنچه در هنگام خرید کفش زنانه با پاشنه مناسب باید در نظر داشته باشید عبارت است از:

  • راحتی: مهم‌ترین فاکتور در انتخاب کفش با پاشنه مناسب، به‌خصوص برای زمان طولانی و استفاده روزمره راحتی آن است. برای همین کفشی با پاشنه مناسب را انتخاب کنید که پای شما در آن احساس راحتی کند.
  • مناسبت: نوع پاشنه را با توجه به موقعیتی که قصد دارید در آن کفش را بپوشید، انتخاب کنید. به‌ طور مثال پاشنه بلند میخی برای محیط کاری مناسب نیست.
  • کیفیت ساخت: کفشی را انتخاب کنید که پاشنه آن از مواد باکیفیت بوده و دوام بالایی داشته باشد.
  • ارتفاع پاشنه: ارتفاع پاشنه را با توجه به قد و راحتی خود انتخاب کنید. اگر قد کوتاهی دارید باید کمی پاشنه کفش بلند باشد تا قد شما را بلند و شما را کشیده‌تر نشان دهد.
  • جنس پاشنه: جنس پاشنه نیز بر روی راحتی و دوام کفش تأثیرگذار است.

انواع پاشنه کفش

سخن پایانی

انتخاب کفش مناسب، به عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، نوع فعالیت، موقعیت و راحتی بستگی دارد. همچنین باید انواع پاشنه کفش زنانه را بشناسید و ویژگی‌های هر یک را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و از پوشیدن کفش خود لذت ببرید. فروشگاه شیکوست تنوع بالای کفش با انواع پاشنه را دارد که دست شما را برای خرید با توجه به فاکتورهای گفته شده باز می‌گذارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد