بستن بند کفش، آموزش 10 مدل جذاب و کاربردی

بستن بند کفش، آموزش 10 مدل جذاب و کاربردی

بستن بند کفش و شیوه­‌های مختلف انجام آن به دلیل نقشی که در زیبایی و راحتی کفش دارد مورد توجه قرار گرفته است. در این مورد به­‌ویژه خانم­‌ها سلیقه و حساسیت بالایی به خرج می‎‌دهند و اشتیاق زیادی به آموختن انواع بستن بند کفش دارند. به این ترتیب می­توان مدل­‌های مختلف بند کفش را خصوصا در کفش‌­های اسپرت تجربه کرده و از زیبایی و تنوع آن‌ها لذت برد.

در مطالعه این مطلب از فروشگاه شیکوست با عنوان بستن بند کفش، آموزش 10 مدل جذاب و کاربردی با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های مختلف آموزش بستن بند کفش اسپرت و ریزه­‌کاری­‌های آن آشنا کنیم.

آموزش بستن بند کفش: شیک، متنوع و زیبا

کفش­‌ها نقش مهمی در استایل خوش­‌پوشی افراد دارند و بسیاری معتقدند نخستین بخش از پوشاک هر فرد که در معرض دید و توجه سایرین قرار می­‌گیرد کفش‌­ها هستند. در این میان روش بستن بند کفش اسپرت، علاوه بر تاثیری که در زیبایی و شیک بودن آن دارد، سهم مهمی نیز در راحتی کفش ایفا می­‌کند. در این بخش به این پرسش که چگونه بند کفش را ببندیم پاسخ گفته و شما را با مدل‌­های مختلف انجام این کار آشنا می­‌کنیم.

۱- مدل قایقی:

این مدل بستن بند کفش ظاهری ساده و کاربردی دارد و برای هر نوع کفشی از جمله کفش کالج زنانه مناسب است. در این روش یک گره ساده و محکم ایجاد می‌شود که به راحتی باز نمی‌شود. برای انجام گره قایقی ابتدا دو سر بند کفش را به صورت ضربدری از روی هم عبور دهید. سپس سر بند سمت چپ را از زیر سر بند سمت راست عبور داده و سر بند سمت راست را نیز از زیر گره‌ای که در مرحله قبل ایجاد شده عبور دهید. در انتها گره را با کشیدن هر دو سر بند محکم کنید.

بستن بند کفش مدل قایقی

2- مدل ضربدری

در این مدل شکل ظاهری بندها در مرحله پایانی به شکل ضربدری است. روش انجام آن نیز به این صورت است که ابتدا باید بند کفش از دومین حفره از بالا عبور داده و سپس از حفره بالا خارج و در ردیف مقابل به‌صورت ضربدری بیرون کشیده شود. در صورت تمایل به داشتن ضربدرهای بیشتر می­‌توان این دو گام را در مورد حفره‌­های بعدی نیز با همین فاصله و روش انجام داده تا در نهایت شکل بندها در رویه کفش به فرم زیبایی ظاهر شود.

بستن بند کفش مدل ضربدری

- مدل ستاره ای

برای این روش:

۱-ابتدا یک سر بند را از حفره اول کفش وارد و در همان جهت از حفره دوم یعنی زیرین آن خارج کنید.

۲-حال آن را به حفره روبرو یعنی دوم سمت مقابل از زیر وارد و از بالا خارج کنید. به این ترتیب یک خط صاف روی حفره های دوم سمت راست و چپ کفش خواهید داشت.

۳-با خروج بند از دو حفره پایین تر در همان سمت و بردن آن به سمت روبرو به شکل مستقیم، باز هم یک خط صاف به موازات خط صاف قبلی خواهید داشت.

۴-در این مرحله شروع به رسم خطوط مورب با بند کفش برای تکمیل شکل ستاره می­‌کنیم. برای این کار ابتدا سر بند سمت راست را به آخرین حفره پایین همان سمت برده و پس از خارج کردن، بند را از سوراخ بالایی طرف مقابل، جایی که دومین خط افقی و صاف را تشکیل دادیم، وارد می‌کنیم.

۵-سپس مرحله 4 را در جهت مقابل تکرار می‌کنیم.

۶-در این گام سر آزاد بند را از آخرین حفره سمت راست خارج کرده و به بالاترین بخش کفش و در جهت اریب و مخالف منتقل می­‌کنیم.

۷-حالا بند را از رو و سپس از زیر خط صاف اول خارج می­‌کنیم.

8- بند را به صورت مورب از آخرین حفره سمت چپ خارج کرده و با عبور از زیر زبانه کفش به سمت بالا با یک گره ساده کار را تمام می­‌کنیم.

بستن بند کفش مدل ستاره ای

4- مدل چکمه ای:

این مدل ظاهری ساده و کاربردی دارد و برای بوت و نیم بوت زنانه کاملا مناسب است. برای این کار، کافی است دو سر بند کفش را به صورت مستقیم و موازی با هم قرار دهیم و چند بار دور ساق پا، بوت یا چکمه بپیچیم. سپس گره را با کشیدن هر دو سر بند محکم می‌کنیم.

بستن بند کفش مدل چکمه ای

5- مدل دو رنگ

این مدل بستن بند کفش شیک و زیبا برای نمونه کفش‌های کتونی و نیز انواع کفش اسپورت مناسب است. برای این کار، از دو بند با رنگ‌های مختلف استفاده نموده و آن‌ها را به صورت دلخواه به هم می‌بافیم. سپس، گره را با کشیدن هر دو سر بند محکم می‌کنیم. ترکیب رنگ­‌ها در قسمت­‌های مختلف دیده شده و جذابیت خاصی به کفش می­‌بخشد.

بستن بند کفش مدل دو رنگ

6- مدل پروانه ای

برای این کار ابتدا دو سر بند را به صورت ضربدری از روی هم عبور دهید، گویی می‌خواهید یک گره ساده بزنید. سپس سر بند سمت چپ را به دور سر بند سمت راست حلقه کنید، مانند زمانی که می‌خواهید یک پاپیون ببندید.

بعد سر بند سمت چپ را از داخل حلقه‌ای که در مرحله قبل ایجاد کردید عبور دهید.

برای ظاهری شبیه به بال‌های پروانه، سر بند سمت چپ را از زیر سر بند سمت راست عبور دهید. در انتها هر دو سر بند را به سمت بالا بکشید تا گره محکم شود. این مدل برای انواع کفش از جمله نمونه‌­های اسپورت، کفش ونس و کتونی زنانه مناسب است.

مدل پروانه ای

7- مدل صاف یا موازی:

دو سر بند کفش را به صورت موازی با هم قرار دهید، طوری که می‌خواهید بند کفش را بدون گره ببندید. در مرحله آخر به جای گره زدن انتهای بندها، آن‌ها را به صورت صاف و مرتب روی هم قرار دهید و از حفره انتهایی کفش وارد کنید و زیر زبانه کفش گره ساده بزنید. این مدل برای کفش­‌های اسپرت و کتونی بسیار مناسب بوده و ظاهری شیک و آراسته به آن‌ها می‌­دهد.

بستن بند کفش مدل صاف

8- بستن بند کفش بدون گره

در این روش پس از عبور دادن هر دو سر ابتدایی و انتهایی بند کفش به موازات هم از یک سمت کفش، آنها را به شکل پلکانی در دو حفره مقابل کفش وارد کرده و بقیه مسیر تا بالا را نیز به همین شکل طی می­‌کنیم و در انتها دو سر بند را زیر زبانه می‌بریم. به این ترتیب هر دو سر بند کفش از یک سمت حرکت کرده و این مدل بدون گره شکل می­‌گیرد.

بدون گره

9- بستن بند کفش استاندارد یا پاپیونی

این شیوه ساده­‌ترین و متداول­‌ترین روش آموزش بستن بند کفش است که با نام روش پاپیونی نیز شناخته می­‌شود و می‌­توانید از آن برای همه مدل کفش اسپورت و راحتی و نیم بوت... استفاده کنید. برای این کار ابتدا بندهای کفش را به شکل معمولی روی هم گره بزنید. سپس با بند یک حلقه درست کرده و بند دیگر را دور آن بپیچید. اکنون با بند تهیه شده یک حلقه دیگر ایجاد نموده و آن را از حفره وسط بیرون بکشید. کار بستن بند کفش با ایجاد دوحلقه در بند به پایان می­‌رسد.

مدل پاپیونی

10- بستن بند کفش به روش حلقه برگشتی

این روش ظاهری بسیار زیبا و جذاب داشته و به دلیل اینکه گره محکمی ایجاد می‌کند برای انواع پوتین، بوت و نیم بوت و کفش‌های ورزشی مناسب است.

روش انجام به این شکل است که ابتدا دو سربند را از پایین‌ترین حفره‌ها وارد کرده و سپس قبل از اینکه از حفره‌های بالاتر عبور دهیم، دو سر بند را در اصطلاح گره می‌زنیم، در واقع یکی از بندها را مطابق تصویر از داخل حلقه ایجاد شده در طرف مقابل عبور می‌دهیم و این کار را تا انتها ادامه می‌دهیم.

مدل حلقه برگشتی

نکات مهم که در انواع بستن بند کفش باید به آن دقت کرد

  • برای اینکه گره‌ها زیباتر به نظر برسند، می‌توانید از بندهای همرنگ و هم‌جنس استفاده کنید.
  • اگر بندهای کفش شما خیلی بلند هستند، می‌توانید قبل از شروع گره زدن، آن‌ها را کوتاه کنید.
  • شکل بند انتخابی و جنس آن در زیباتر نشان دادن گره‌­های آموزشی نقش مهمی دارد.

سخن آخر

انتخاب مدل مناسب بستن بند کفش به سلیقه شخصی، نوع کفش و نوع فعالیت شما بستگی دارد. تنوع مدل­‌های موجود به شما فرصت می­‌دهد تا کفش‌­های خود را هر بار با ظاهری متفاوت تجربه کنید.

اگر به دنبال ظاهری فانتزی و عاشقانه هستید، مدل قلبی و اگر به دنبال مدلی ساده و کاربردی هستید، مدل چکمه‌ای یا گره‌ای را انتخاب کنید. اگر عاشق فرم­‌های جالب و خلاقانه هستید، مدل ستاره‌ای یا مدل دو رنگ را انتخاب کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد