از بین بردن بوی بد کفش با روش های سریع و کاربردی

از بین بردن بوی بد کفش با روش های سریع و کاربردی

بوی بد کفش از جمله مشکلاتی است که ممکن است برخی از افراد با آن دست و پنجه نرم کنند به خصوص اگر ساعت‌های طولانی از کفش‌ استفاده ‌شود. اما راهکار‌های بسیار موثر وجود دارند که به راحتی می‌توان از ‌آن‌ها استفاده کرد و از بوی بد کفش خلاص شد. در این مقاله از وبلاگ فروشگاه شیکوست قصد داریم شما را با شیوه‌های از بین بردن بوی بد کفش با روش‌ های سریع و کاربردی آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

رفع بوی بد کفش با روش های موثر

روش‌های متعددی برای از بین بردن بوی کفش وجود دارد که از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

شستن کفش‌ها

بدون شک یک روش موثر برای از بین بردن بوی بد کفش شستن آن‌ها است. یک کفش اگر زیاد کثیف و آلوده به انواع باکتری باشد هر چقدر هم که از دیگر ترفند‌ها استفاده نمایید باز هم جواب لازم را برای از بین بردن بوی آن نخواهید گرفت. پس اگر می‌خواهید کفش‌هایتان بو ندهد به صورت دوره‌ای آن‌ها را با یک شوینده ملایم شستشو دهید و در جلوی آفتاب خشک کنید. فراموش نکنید، داخل کفش‌ ونس باید با دقت بیشتری شسته شوند تا هر گونه منبع آلودگی که بو زننده ایجاد می‌کنند از بین روند.

استفاده از جوش شیرین

یک روش از بین بردن بوی بد کفش، استفاده از جوش شیرین است. این شیوه برای انواع کفش به خصوص کفش‌هایی که داخل آن‌ها از پشم استفاده شده همانند بوت و نیم بوت زنانه کارایی بیشتری دارد. یک قاشق چای خوری جوش شیرین داخل کفش ریخته و هر هفته این عمل را تکرار کنید.

از بین بردن بوی بد کفش

استفاده از سرکه

به اندازه مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از پوشیدن کفش در داخل آن‌ها، محلول آب و سرکه را اسپری کرده و اجازه دهید، خشک شود. سرکه یکی از راه‌های موثر در از بین بردن بوی بد کفش بوده و به نوعی مانع رشد باکتری‌های بو‌زا می‌شود. دقت داشته باشید، نباید نسبت سرکه به آب بیشتر باشد.

استفاده از پوست پرتقال یا لیمو

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم: پوست مرکبات، بله درست است، پوست مرکبات یکی از راه‌های ویژه برای این بردن بردن بوی بد کفش است‌. می‌توانید از چند تکه پوست پرتقال یا لیمو استفاده کنید که هم کفش را معطر کرده و هم با خاصیت قلیایی‌شان موجب از بین رفتن باکتری‌های مولد بو ‌شوند.

از بین بردن بوی بد کفش

استفاده از چای کیسه‌ای

یکی دیگر از راهکار‌های کاربردی برای رفع بوی بد کفش، چای کیسه‌ای است. چای سیاه حاوی ماده موثره‌ای به نام تانن است که خاصیت ضد میکروبی دارد. چای کیسه‌ای جوشیده شده را یک ساعت داخل کفش‌ها قرار داده و بعد این مدت کفش‌ها را با یک دستمال نخی تمیز کنید.

به کارگیری الکل

الکل سفید را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید و آن را داخل کفش‌هایتان اسپری نمایید، اجازه دهید کفش‌ها کاملا خشک شوند. این روش تاثیر بالایی در از بین بردن بوی بد انواع کفش به خصوص کفش‌های پارچه‌ای همانند کتونی زنانه پارچه‌ای دارد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم

استفاده از نمک

یکی از دلایلی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در کفش می‌شود، عرق کردن و رطوبت پا است. با استفاده از نمک رطوبت کفش کاهش پیدا کرده و مانعی برای ایجاد بوی بد در کفش می‌شود. برای این کار هر چند روز یکبار می‌توانید از مقداری نمک داخل کفش‌ها استفاده کنید.

استفاده از روغن درخت چای

برای از بین بردن بوی بد کفش، چند قطره روغن درخت چای که خاصیت ضد باکتریایی دارند در داخل کفش استفاده کنید. این روش آسان و کاربردی برای رفع بوی بد هر نوعی کفش همانند کفش کالج زنانه تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم

استفاده از پودر بچه

یک روش موثر دیگر برای از بین بردن بوی بد کفش، استفاده از پودر بچه است. پودر بچه هم خاصیت ضد باکتریایی دارد و هم می‌تواند به کاهش رطوبت ناشی از عرق کردن پا کمک کند. قبل از پوشیدن کفش‌ها مقداری پودر بچه به پاهایتان زده سپس از جوراب و کفش‌های تمیز استفاده کنید.

شستن جوراب و پا‌ها

یکی از دلایلی که ممکن است، باعث بو گرفتن کفش شود، جوراب‌های کثیف است. بهتر است هر روز از جواب‌های تمیز استفاده کنید. عرق کردن پاها هم می‌تواند دلیلی بر بو گرفتن کفش‌ها باشد. پس هر روز پا‌های خود را با یک شوینده مناسب شستشو دهید تا آلودگی‌ها به کفش‌هایتان انتقال نیافته و سبب بو گرفتن آن‌ها نشود.

به کارگیری دئودورانت‌ها

برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش، می‌توانید از دئودورانت‌ها کمک بگیرید. خوشبو‌کننده‌های بدن با مواد موثره‌ی خود مانع رشد باکتری‌ها و انواع قارچ‌ها می‌شوند و به نوعی از عرق کردن زیاد پا نیز جلوگیری می‌کنند. از طرفی دئودورانت‌ها اغلب بوی مطبوعی هم دارند که به خوشبو شدن کفش کمک خواهند کرد.

روش از بین بردن بوی بد کفش

استفاده از صابون جامد

یک روش کاربردی و موثر در رفع بوی بد کفش، استفاده از صابون جامد است. برای اینکار می‌توانید یک صابون جامد معطر را به مدت ۱۲ ساعت ( شب تا صبح) درون کفش‌هایتان قرار دهید. همچنین برای تاثیر بالاتر، می‌توانید یک صابون جامد را رنده کرده و حدود نیم قاشق چای‌خوری از آن را داخل کفش‌هایتان بریزید. صابون نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد که برای از بین بردن بوی بد کفش عملکرد مطلوبی خواهد داشت.

جمع‌بندی

با رعایت اصول بهداشت چون شستن پا، جوراب و کفش‌ها و همچنین به کار بستن روش‌های کاربردی که در این مقالهبوی بد کفش ذکر شده است، می‌توانید به سادگی از شر بوی بد کفش‌هایتان رها شوید. فراموش نکنید، اکثر روش‌های یاد شده برای از بین بردن بوی بد کفش باید به صورت دوره‌ای تکرار شوند تا همیشه کفش بدون بو داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد